رئيس فرهنگستان زبان اردو، مهمان ايران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
جمعه شب غلامعلي حدادعادل در حالي به فرودگاه امام خميني(ره) رفته بود كه اين بار خبر از استقبالي ديپلماتيك و سياسي نبود بلكه او به عنوان رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي كشورمان ميزبان دكتر افتخار عارف، رئيس فرهنگستان زبان اردوي پاكستان بود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني فرهنگستان زبان و ادب فارسي، اين سفر به‌منظور همكاري در زمينه‌هاي مشترك و بهره‌گيري از تجربه‌هاي فرهنگي دو كشور انجام شده‌است و روز گذشته هم نشستي در اين زمينه برگزار شد.

در اين نشست حدادعادل، ضمن اظهار اميدواري نسبت به نتايج برنامه‌هاي اين سفر گفت: به همان اندازه كه زبان فارسي با اردو در هم آميخته ‌است، فرهنگستان‌هاي ايران و پاكستان نيز بايد با هم در ارتباط باشند و اين آشنايي بايستي به همكاري‌هاي مشترك بينجامد.

همكاري مشترك در زمينه واژه‌گزيني، ادبيات تطبيقي و زبان‌هاي ايراني از ديگر مواردي بود كه حدادعادل بر آن تأكيد كرد.

افتخار عارف نيز گفت: در برقراري رابطه فرهنگي، بايد به روابط موجود سياسي هم توجه شود و من از اين بابت خدا را شكر مي‌كنم كه يك فضاي همدلي و همرنگي، از نظر سياسي و فرهنگي، بين دو ملت ايران و پاكستان برقرار است.

وي افزود: ما پايه‌هايي داريم كه بر اساس آن مي‌توانيم همكاري‌هايي داشته ‌باشيم. مسائلي مثل زبان‌شناسي، دستور زبان و اصطلاح‌سازي، از جمله مواردي است كه مي‌توانيم از نتايج فعاليت‌هاي فرهنگستان بهره‌مند شويم.

بازديد از كتابخانه و گروه‌هاي علمي فرهنگستان، جلسه با شوراي واژه‌گزيني، ديدار از كتابخانه ملي، بنياد ايران‌شناسي، بنياد اميركبير و سخنراني در شوراي فرهنگستان و امضاي يادداشت تفاهم، از برنامه‌هاي اين سفر است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: